A legnagyobb probléma a mechanikus értelmetlen magolás, amit az iskola kényszerít rá feleslegesen a diákokra.
LEGYEN ÉLMÉNY MATEKOT TANULNI
SAJÁT TEMPÓDBAN, LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE!
„A matematika sokak számára jelent reménytelen kihívást, az összefüggések ismeretének vagy megértésének hiánya pedig igen hamar elvezet az »én ezt képtelen vagyok megtanulni« és »az egésznek nincs semmi értelme« állapothoz. A mateking már indulásnál olyan helyszínre viszi a tanulni vágyót, ahol egy-két gyakorlat után nemcsak az önbizalma nő meg, hanem jobb kedvre is derül, és megfogalmazódik benne, hogy ez nem is olyan nehéz, mint amilyennek első látásra tűnt. A matematikai fogalmak és összefüggések megszemélyesítve kerülnek elő, viccesek, rugalmasak. A magyarázatok lépésről lépésre vezetik a tanulót, többnyire rövidek, frappánsak, humorosak. Valami különös finomsággal éreznek rá a szerkesztők arra, hogy melyik a legvilágosabb út, mi az, ami a megértés szempontjából leginkább lényeges, a közbeszúrt magyarázatok és rövid állítások pedig meggyőzik a felhasználót arról, hogy minden rendben és jó úton halad."
/Bőjte Mária, az erdélyi karcfalvi Mártonffy György Általános Iskola reálszakos katedravezetője/
„Az egyik fő probléma a matematika idegensége és távolsága a tanulóktól. Ebben is áttörést mutat a mateking.hu, amely közelebb hozza és érthetőbbé teszi a matematikát a tanulók számára. Meggyőződésünk, hogy az alapvetően nem matematika érdeklődésű diákok eredményesebben tanulnak majd ezzel a segédeszközzel."
/Vancsó Ödön, az ELTE Matematikatanítási és Módszertani Központ vezetője/