Barion Pixel Miért tanulunk matekot? | mateking
 

Miért tanulunk matekot?

A Plimpton 322 nevű babiloni agyagtáblát közelítőleg 1800 évvel időszámításunk előtt készítették, és a rajta látható táblázatok Pitagoraszi számhármasokat tartalmaznak. Vagyis a Pitagorasz-tételt ismerték már több mint 1000 évvel Püthagorasz születése előtt. A tábla trigonometrikus értékeket, a szinuszhoz és koszinuszhoz hasonló mennyiségeket is tartalmazott. Ez a krisztus előtt 1800 évvel készített agyagtábla bizonyítja, hogy a matematika egyidős az emberiséggel, és a matematika története szétválaszthatatlanul összefonódott az emberiség sorsának fonalával. A Plimpton 322 agyagtábla idősebb Mózes kőtábláinál, a rajta szereplő trigonometrikus kifejezések pedig hamarabb hirdették a matematika törvényeit, mint Isten törvényeit a Tízparancsolat.
untitled-3_0.jpg

Ahhoz, hogy megérthessük mennyire fontos az emberiség történetében és ami életünkben is a matematika először vegyünk egy nagy levegőt és tegyünk félre minden rossz tapasztalatot, és felejtsük el minden rémálmunkat, ami a matematikával kapcsolatos. Aztán pedig fedezzük fel közösen, hogy mi is történt itt a bolygónkon pár száz évvel ezelőtt, ami az egész emberiség történetét megváltoztatta
A gondolkodás forradalma
bbbx.jpg
A gondolkodás forradalma
gondolkodas.jpg
Erre az izgalmas utazásra visz el minket a Gondolkodás forradalma című könyv, amely végre megmutatja, hogy mire is jó a matematika valójában. Nem arra, hogy dolgozatot lehessen belőle íratni, nem is arra, hogy évről évre diákok millióit „megkínozza”. A nagyon laza és világos stílusban megírt könyv érdekes paradoxonokon, fontos tudományos felfedezéseken és izgalmas problémákon keresztül világítja meg: az emberiség története szétválaszthatatlanul összefonódik a matematikával.
„A legjobb módszer arra, hogyan jósoljuk meg a jövőt az, ha mi találjuk föl.” Ez a mondás – melyet azóta már sokaknak, köztük Steve Jobsnak is tulajdonítottak – eredetileg Alan Kaytől származik. És ha valaki, akkor Alan Kay valóban feltalálta a jövőt, amikor a 60-as években kitalált valamit, amit ma úgy hívunk, hogy okostelefon. Azok a szerencsés kiválasztottak, akik képesek rá, hogy a semmiből megteremtsék a jövőt, általában valamilyen mérnökök, az a nyelv pedig, amelyen a jövő terveit szövik, a matematika
A gondolkodás forradalma
bbridge.jpg
Mosóczi András
mosoczi_andras.jpg
Mosóczi András hazánk egyik legnépszerűbb matematikaoktató weboldala a mateking.hu alapító-vezetője. Írásaiban, előadásaiban és oktatóanyagaiban hihetetlenül laza, mégis precíz stílusban mutatja be a matematika világát. Közel 20 éve foglalkozik egyetemisták és főiskolások oktatásával, számos egyetemen, a BME-től az ELTE-n át a BGE-ig. A megszerzett tapasztalatokat és tudást 2010-ben kezdte el online oktatóanyagokba sűríteni, olyan epizódokba és videókba, ahol a világos és egyszerű magyarázatok közvetlen és humoros stílusban, bárki számára érthetővé teszik a matematikát.
Beszéljünk egy kicsit arról, hogy miért nem értik a diákok a matematikát.

A legnagyobb probléma a mechanikus értelmetlen magolás, amit az iskola kényszerít rá feleslegesen a diákokra.
Nálunk magolás helyett rajzok vannak…
tankonyv
Mert egy rajz
többet ér ezer szónál…
És érdekes történetek...
oktató videó
Mert egy történet
megragad az ember fejében…
A dolog úgy áll, hogy nem a matematikával van a probléma, és pláne nem a diákokkal, hanem azzal az úttal, amiről azt ígérték, hogy elvezet a matematikához. Mi most mutatunk Neked egy egyszerűbb utat, ahol nem örökös bukdácsolás és szenvedés a matek. Van egy módszerünk, amitől szorongás helyett élménnyé változik a matektanulást.
mathlanding2_hu_1.jpg


LEGYEN ÉLMÉNY MATEKOT TANULNI

Emberi nyelven fogalmaztok! Ez nekem nagyon fontos, mivel én nem értek a hieroglifákból és a matekos szakzsarogonból. De abból, hogy "van ez az IZÉ,..." abból igen :) Látszik, hogy ezt az oldalt emberek készítették embereknek.
Barbara
barbara.jpg
Laci
laci.jpg
A legtöbb magyarázat világos, érthető és humoros is, így sokkal hamarabb megértettem a dolgokat, nagyon nagy segítséget jelentett.
A matekinget valóban nagyszerű "találmánynak" gondolom, életmentő. Egyszerűen magyarázza el a dolgokat, aki tökhülye matekból, az is megérti, ha akarja.
Sára
sara.jpg
Zoli
zoli.jpg
Sok olyan leírás van fent amivel egy cerkóf majmot is be lehet tanítani.

SAJÁT TEMPÓDBAN, LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE!

A léptetőnyilak segítségével mindig saját tempóban tanulhatod a matekot.
A kényelmesebb tanulás érdekében gombokkal is léptethetsz.
Amit már tudsz, azt áttekerheted, amit nem, azt ezerszer is újra megnézheted.

„A matematika sokak számára jelent reménytelen kihívást, az összefüggések ismeretének vagy megértésének hiánya pedig igen hamar elvezet az »én ezt képtelen vagyok megtanulni« és »az egésznek nincs semmi értelme« állapothoz. A mateking már indulásnál olyan helyszínre viszi a tanulni vágyót, ahol egy-két gyakorlat után nemcsak az önbizalma nő meg, hanem jobb kedvre is derül, és megfogalmazódik benne, hogy ez nem is olyan nehéz, mint amilyennek első látásra tűnt. A matematikai fogalmak és összefüggések megszemélyesítve kerülnek elő, viccesek, rugalmasak. A magyarázatok lépésről lépésre vezetik a tanulót, többnyire rövidek, frappánsak, humorosak. Valami különös finomsággal éreznek rá a szerkesztők arra, hogy melyik a legvilágosabb út, mi az, ami a megértés szempontjából leginkább lényeges, a közbeszúrt magyarázatok és rövid állítások pedig meggyőzik a felhasználót arról, hogy minden rendben és jó úton halad."
/Bőjte Mária, az erdélyi karcfalvi Mártonffy György Általános Iskola reálszakos katedravezetője/

„Az egyik fő probléma a matematika idegensége és távolsága a tanulóktól. Ebben is áttörést mutat a mateking.hu, amely közelebb hozza és érthetőbbé teszi a matematikát a tanulók számára. Meggyőződésünk, hogy az alapvetően nem matematika érdeklődésű diákok eredményesebben tanulnak majd ezzel a segédeszközzel."
/Vancsó Ödön, az ELTE Matematikatanítási és Módszertani Központ vezetője/