Barion Pixel Statisztikai diagramok használata | mateking
 

Itt jön néhány tanulságos feladat, ahol gyakoroljuk egy kicsit a statisztikai diagramok használatát. Megnézzük, hogyan lehet leolvasni adatokat oszlopdiagramról, kördiagramról, sőt olyan is lesz, amikor egy grafikonról leolvasott adatokból újabb grafikonokat, kördiagramokat és oszlopdiagramokat készítünk. Ezek a feladatok tipukus statisztika gyakorlófeladatok, amikkel gyakran lehet találkozni a különböző vizsgákon is, így érdemes alaposan begyakorolni a megoldásukat.

A képsor tartalma

Ez az oszlopdiagram arról szól, hogy egy 32 fős osztály tanulói hány ötöst kaptak magyarból. Bob kapta a legtöbb ötöst magyarból. Hány ötöst kapott Bob?

Ez a tengely azt mutatja, hogy egy tanulónak hány darab ötöse van…


Itt pedig az látszik, hogy hány darab ilyen tanuló van.

A legtöbb ötöst ez az egy darab tanuló kapta…
Ő kell, hogy legyen Bob.

És úgy néz ki, hogy 8 darab ötöse van Bobnak.

Az osztályban Lilinél és Miránál kevesebb ötöst nem kapott senki. Hány ötöst kapott összesen Lili és Mira? Hányan vannak még rajtuk kívül az osztályban, akik ilyen kevés ötöst kaptak?

A legkevesebb ötös 2 darab…
És ennyien vannak, akiknek csak 2 darab ötösük van.

Hatan.
8 db ötös
1 db tanuló

Úgy tűnik, hogy 192-en tanulnak franciát.

hat olyan diák van, akinek csak 2 darab ötöse van.
Közülük kettő Lili és Mira.

Mindkettőnek 2 darab ötöse van.
Ami összesen 4 darab.

És rajtuk kívül még 4-en vannak, akik ilyen kevés ötöst kaptak.

Végül számoljuk ki azt is, hogy hány ötöst kapott a 32 diák összesen.


Lássuk, mekkora középponti szög van a németeknél…

Egy ilyen körcikk 30 fokos…
És van belőle 5 darab…

Végül nézzük, mi van az olaszokkal.

Három cikkelyt foglalnak el az olaszok a 12 darabból…
Ez ránézésre is az egésznek a negyede, vagyis 25%.

De kiszámolhatjuk így is:

Így is kijön, hogy 25% tanul olaszt.


Egy 100 perces előadás három főszereplője Tom, Christoph és Emma. A diagram vízszintes szakaszai azt mutatják, hogy a 100 perc alatt a főszereplők mikor szerepeltek.
Hány percen keresztül szerepelt mindhárom főszereplő egyszerre? Ábrázoljuk oszlopdiagramon, hogy a három főszereplő mennyi ideig szerepelt az előadáson. Ábrázoljuk kördiagramon, hogy az előadás hány százalékában volt látható egy, kettő és mindhárom főszereplő.

Nézzük, mikor szerepelt mindhárom főszereplő…
Itt például igen.


 

Statisztikai diagramok használata

07
hang
BelépekvagyRegisztrálok Back arrow Ugrás az
összeshez