Már 700-nál is több iskolában használják matekórán a matekinget
Ez Magyarország iskoláinak a hetede
Miben segíthet a mateking?
matek
Segít szemléltetni a matematikai fogalmakat, és izgalmasabbá varázsolja a matekot
gyengébbeknek
Hatékony segítséget ad a gyengébb matekosok felzárkóztatásában
differenciálás
Könnyebbé teszi a differenciált matekórák megtartását
A mateking már több, mint egy e-learning platform
Idén ősztől a mateking már nem egyszerűen csak egy e-learning platform. Útnak indítottuk iskolai programunkat, aminek célja, hogy ötvözzük a hagyományos oktatási módszereket a modern online eszközökkel.
Már 700-nál is több hazai általános iskola illetve középiskola csatlakozott a programhoz. Ez a magyarországi iskolák hetede.
A programban tanórai hozzáférést és ehhez kapcsolódó módszertani támogatást adunk a tanároknak, lehetőséget adva a tanulási élmény növelésére és egy erős eszközt adva a kezükbe a matekkal küszködő diákok hatékony segítésében.
A néhol kicsit száraz matekos fogalmakat könnyebben és érdekesebben mutathatod be
A matek olyan tantárgy, ahol az izgalmakat a fejünkben kell keresni. Vannak diákok, akik veszik a lapot, és egy érdekes kaland nekik a matek. De vannak olyanok is, akik el sem tudják képzelni mitől lehet izgalmas megoldani egy egyenletet, vagy kiszámolni egy háromszög területét.
A mateking abban tud segíteni, hogy laza stílusával és színes magyarázataival izgalmasabbá teszi a matekot.
Egy-egy epizód átlagosan 5-7 perc hosszú, így alkalmas lehet a tanóra elején egy rövid bevezetőnek, vagy éppen az óra közepén egy kicsit felrázni a lankadó figyelmet.
Segítjük a gyengébb matekosok felzárkózását
A mateking hatékony eszköz lehet a tanárok kezében, hogy a matek miatt szorongó diákok jobban feloldódjanak matekórán és így aktívabbak legyenek az órai munkában. Ez pedig segíthet őket motiválni a tanulásban, és így akár jobb matekosokká is válhatnak, de legalábbis csökkenthető a lemaradásuk.
Könnyebbé tesszük a differenciált órák megtartását
A matekban nagyon fontos a differenciálás, hiszen minden diák más-más tempóban érti meg a tananyagot, sőt a feladatok megoldási sebessége is mindenkinél eltérő. Már 10-15 fős létszámnál sem könnyű differenciáltan tanítani úgy, hogy csak egy tanár van bent az órán, nagyobb létszámoknál pedig jóformán lehetetlen.
A mateking ebben is segíthet például úgy, hogy amíg a jobb matekosok nehezebb feladatokkal gyakorolnak, a gyengébbek nézhetnek egy mateking epizódot. Amíg nézik, van lehetőség a jobbakkal külön-külön kicsit foglalkozni, miközben a gyengébb matekosok garantáltan "szájbarágós" segítséget kapnak.
Miért lehet a Ti iskolátokban is hasznos a mateking?
Egy olyan eszközt szeretnénk a kezedbe adni, amivel könnyebbé tesszük a tanítást. A mateking szinte olyan, mintha egy másik matektanár is néha besegítene Neked a matekóra megtartásában, aki pont akkor, és pont azt csinálja, amit szeretnél.
Hasznos lehet az órai szemléltetésben, a diákok figyelmének a felkeltésében, de olyankor is segíthet amikor lankad a figyelem és fel kéne kicsit rázni a tanulókat, sőt nagyon hasznos eszköze lehet a gyengébb diákoknak extra támogatást adni.
Miért bízzak ezekben a tananyagokban?
Mosóczi András a mateking.hu alapítója és oktatási vezetője. Előadásaiban és oktatóanyagaiban hihetetlenül laza, mégis precíz stílusban mutatja be a matematika világát. Közel 25 éve foglalkozik oktatással, számos egyetemen is tanított, a BME-től az ELTE-n át a BGE-ig. Egy matekos “hittérítő” aki mer és tud másképp gondolkodni a tanításról.
A megszerzett tapasztalatokat és tudást 2010-től használja e-learning platformok fejlesztésére, melyek közül a legsikeresebb a 250 000 felhasználóval rendelkező mateking.hu.
Matematikát népszerűsítő könyve, a Gondolkodás forradalma már a második kiadásnál tart. Izgalmas olvasmány a matek iránt nem rajongó olvasók számára is.